Een Zp’er aan het woord… Chislain Rodenburg
Ook in deze bijzondere tijd hebben we een ZP’er aan het woord. Deze keer hebben wij het woord gegeven aan Ghislain Rodenburg. Ghislain werkt op dit moment als Changemanager bij het MUMC… een organisatie die in het kader van de Corona-crisis veel ondersteuning vraagt. Hoe is Ghislain hier terechtgekomen?
Voordat Ghislain aan de slag is gegaan bij het MUMC, is hij via de WAT-Company in contact gekomen met Hub Martinussen van Innervate. Innervate is geen onbekende organisatie voor Ghislain. Veel medewerkers van Innervate kent hij vanuit zijn tijd bij DSM.
Tijdens een gezellig potje golfen werd Ghislain gecontacteerd door Jos Meessen, directeur en oprichter van de WAT Company. Het Changemanager balletje binnen het MUMC werd opgegooid. Uiteindelijk is het profiel van Ghislain via Innervate bij het MUMC terechtgekomen.
Als changemanager richt Ghislain zich vooral op het invoeren van het change management proces binnen de MIT organisatie. De MIT organisatie staat beter bekend als de organisatie Medische Instrumentatie en informatie Technologie. De eerste stap binnen het proces was al eerder vastgelegd. Tevens waren eerder al adviezen gedaan over de samenstelling van het CAB (Change Advisory Board).
De tweede fase van het proces bestond uit het communiceren van het proces middels een road-show binnen de gehele MIT organisatie. In de derde fase, waar hij momenteel in beland is, wordt het proces gemonitord op basis van KPI’s en bijgesteld waar nodig. Tot een vaste medewerker is gevonden, managet Ghislain dit traject van A tot Z. Door Ghislain aan te stellen als changemanager, wil het MUMC snelheid bereiken betreffende de implementatie van het change managent proces.
Ghislain vindt zijn functie als changemanager leuk en uitdagend. Het is mooi dat de skills van Ghislain matchen met de vraag vanuit het MUMC. Ghislain wil iedereen dan ook een belangrijke tip meegeven: “Onderhoud je netwerk goed! Zorg ervoor dat mensen aan JOU moeten denken zodra ze op zoek zijn naar iemand met specifieke skills! Een (telefoon)gesprek, mail of afspraak is zo gemaakt!”